Mobil

Operatörler ve mobil ödeme rezaleti

2 Mart 2017

Bu pop-up reklamlardan eskiden beri nefret ediyorum fakat bu sefer öyle bişeye sebep oldu ki akıl almaz.

Bugün telefondan bir script sitesine girdim ve tıklayınca pop up reklamlar açıldı.. sekmeyi kapatmamla magazino denen bi yerden mesaj gelmesi bir oldu.  Mesaj aynen şu;

MagazinO aboneligin basladi! Aylik yalnizca 20TL-ye en guncel magazin haberleri cebinde! Iptal edilmedigi surece her ay otomatik yenilenir. Iptal etmek icin IPTAL MAGAZINO yazip 3435-e gonderebilirsin! https://xrink.me/BIpXR MH:08507233016 B001

Hiç bir onay falan almadan nasıl böyle abone edebiliyorlar kafam karıştı.

Fakat hemen kendi sistemlerine iptal için mesaj attım.

Ardından hattımı mobil ödemeye kapattım. (5555’e MOBILODEME IPTAL yazıp göndererek)

Bunlar Mobil operatörlerin paravan şirketleri mi diye aklımdan geçmedi de değil.

Aynı şey 2020 senesinde, yani şu yazıyı kaleme aldığımdan yaklaşık 3 sene sonra tekrar başıma geldi. Bu sefer de Turkcell aynı şeyi yaptı. Mobil ödeme bahanesiyle bi sürü ücreti faturama yansıttı. Hukuk sistemimizle bu işlerin çözüleceğini de sanmıyorum. Bu tür dolandırıcılıklarla devama mecbur yani…

Paylaş:

twitter
twitter
twitter

© 2021. Her hakkı mahfuzdur.